środa, 18 marca 2015

One of my "first perfumes" / Jedne z moich "pierwszych perfum"



Amogst the numerous questions I get from my readers is "What is your first perfume?". I have many such "first perfumes". First perfume that I sniffed, the first one that I applied and instantly overdosed, or the first one that I got for myself to own. I could also show my first branded sample, or my first branded perfume. There are also first perfumes from a lover, but also the first that I bought myself, completely aware.

Wśród licznych pytań, jakie otrzymuję od moich czytelników i miłośników pachnideł jest pytanie o moje pierwsze perfumy. Mam wiele "pierwszych perfum". Pierwsze perfumy jakie powąchałam, pierwsze którymi się psiknęłam i od razu przedawkowałam czy pierwsze jakie dostałam na własność. Mogłabym tez wskazać moje pierwsze markowe próbki, ale tez pierwsze markowe perfumy. Są tez pierwsze perfumy od ukochanej osoby, ale też pierwsze, które kupiłam sobie sama, całkiem świadomie.

Dziś chciałam napisać kilka slow o pierwszych markowych perfumach jakie dostałam w prezencie. Na pomysł napisania o nich naprowadziła mnie lektura tekstu na blogu Bois de Jasmin, na którym w najnowszym poście jest sporo ciekawych informacji o nutach lukrecji i anyżu. Temat ten wywołał wspomnienie ważnych dla mnie perfum jakimi są Loulou Cacharela. Otrzymałam je ponad 20 lat temu od rodowitej Paryżanki.

Informacja nt. Loulou z mojego Leksykonu perfum:
Loulou – kwiatowo-pudrowe perfumy dla kobiet, wykreowane przez J. Guicharda z firmy Givaudan-Roure, wprowadzone na rynek przez firmę Cacharel w roku 1987. Twórców kompozycji zainspirowała aktorka Louise Brooks, która zagrała rolę Loulou w filmie Georga Wilhelma Pabsta Die Büchse der Pandora (w Polsce wyświetlany pod tytułem Lulu) z roku 1928. To właśnie dla takiej kobiety, młodej i namiętnej, postanowili wykreować prowokujący, bardzo zmysłowy i uwodzicielski zapach. Dzisiaj jest on uznawany za klasyczny. Powinny go używać kobiety, które lubią być zauważane i bywają od czasu do czasu frywolne. Wrażeń estetycznych może również dostarczyć flakon zarówno w wersji dla perfum, jak i wody perfumowanej, który stylem nawiązuje do wzornictwa okresu art deco.
Główne składniki: irys, róża, orchidea, brzoskwinia, wanilia, piżmo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz