niedziela, 20 kwietnia 2014

Perfumy w jajku


zdj. www.faberge.com
Jaja Faberge, choć są symbolem nieprzeciętnego bogactwa,  weszły już do kultury masowej - świata pachnideł , a nawet do gier komputerowych.
Właśnie teraz całe rzesze internautów przeszukują, plansze gry Roblox w poszukiwaniu wirtualnego carskiego jajka.  Jest to popularna zabawa zwana "Egg Hunt"  odbywa się tylko raz z roku i zawsze jest to duże wydarzenie.

Faberge ma tez swój ogromny wkład w rozwój perfumiarstwa. Pod koniec lat 60 wykreował do spółki z Unileverem słynny męski zapach Brut, do którego nawiązywał nasz rodzimy Brutal firmy Miraculum. Z kolei pod koniec ubiegłego wieku Faberge, kreując kolejne perfumy, postanowił nawiązać swojego sztandarowego dzieła czyli jajka. I tak powstały dwie  wody  dla kobiet o nazwie Imperial oraz Priness Grace de Monaco. Ciekawostką był fakt, że perfumy te były sprzedawane w dwóch rodzajach flakonów - standardowym i ekskluzywnym, z ręcznie rzeźbionego kryształu, którego cena pod koniec lat 90 dochodziła do 11 tysięcy złotych.


Z Leksykonu perfum:

Fabergé firma jubilerska założona w roku 1842 w Petersburgu przez Gustawa Fabergé, pochodzącego z rodziny francuskich hugenotów, która z powodu prześladowań religijnych wyemigrowała w XVIII wieku z ojczyzny, najpierw do Niemiec, a później do nadbałtyckiej Parnawy. Największe sukcesy dom Fabergé osiągnął pod rządami syna Gustawa, Petera Carla (1846-1920). Sławę zyskał przede wszystkim dzięki zdobionym szlachetnymi kamieniami precjozom w kształcie jajka, które stały się ulubionymi klejnotami rosyjskich carów. Działalność firmy przerwał wybuch rewolucji październikowej. Sławę i prestiż marki wykorzystano przy wprowadzaniu na rynek kosmetyków zapachowych. Obecnie jej właścicielem jest koncern Unilever.

Fabergé – kwiatowe perfumy dla kobiet, wykreowane w firmie Givaudan-Roure, wprowadzone na rynek przez firmę Fabergé. Określane przez producenta jako boski nektar, który zaspokoi każdą kobiecą próżność. Kompozycja sprzedawana w różnych odmianach flakonów. Najbardziej ekskluzywna jest seria 500 numerowanych, kryształowych, ręcznie szlifowanych buteleczek zaprojektowanych na podobieństwo Carskiego Jajka, które Mikołaj II dał w prezencie swojej żonie w roku 1912. Granatowo-szafirowy korek ozdobiono 22-karatowym złotem (do Polski sprowadzono tylko 3 egzemplarze, każdy w cenie 11000 zł). Złocone zamknięcie wieńczy również flakon w kształcie jaja stojącego na kryształowej nóżce. W sprzedaży znalazło się jedynie 2000 takich buteleczek. Trzecią odmianą flakonów Fabergé, wyprodukowaną w limitowanej serii 1500 egzemplarzy jest szafirowo-granatowe jajko z atomizerem (tradycyjna fryzjerska gruszka). Dla zwykłych śmiertelników firma przygotowała mniej ozdobne, choć również nawiązujące do kształtu jaj Fabergé buteleczki. Na szczególną uwagę zasługuje flakonik perfum (7,5 ml) zamknięty w granatowo-szafirowej saszetce.
Ewolucja zapachu: początek – kwiat pomarańczy, ylang-ylang, aksamitka, bergamota, nuty drzewne; środek – róża bułgarska, róża damasceńska, jaśmin, liście fiołka, nuty owocowe i korzenne (m.in. goździki korzenne); tło – drzewo sandałowe, piżmo, irys.


Poniżej zdjęcia z internetu, niestety w niskiej rozdzielczości, gdyż produkt jest dostępny już tylko na e-bay











Wiecej o perfumach Faberge poczytacie na stronach Fragrantiki

1 komentarz:

  1. CUDO !!! Niesamowicie to wygląda, ciekawy pomysł aby przyciągnąć zwłaszcza elitę ;)

    OdpowiedzUsuń